2015-07-30

Vous plaisantez, Monsieur Tanner


(kihíváson kívül - egyre szaporodnak az ilyen könyvek...)

Ezt a könyvet Tamkótól kaptam, ezúton is köszi! :) 

SPOILER!

...

Szóval arról szól, hogy van egy pasas, ez a bizonyos Monsieur Tanner, aki örököl egy házat, és ahelyett, hogy mindenki tanácsára hallgatva minél gyorsabban megszabadulna tőle, úgy dönt, hogy felújítja. A ház fénykorában óriási volt és gyönyörű, de most teljesen romos. És a szerencsétlen Tanner persze a legálisan dolgozó munkások között nem talál olyat, aki emberi összegért elvállalná a felújítást, így belekeveredik a feketepiaci "majd én ajánlok magának valakit"-"lett egy kis extra költségem közben, több lett a vége, mint az árajánlat, ugye nem baj"-"nincsenek szerszámaim, gondoltam, majd magától kérek" ördögi körébe, amiből nem is szabadul, csak a felújítás befejeztével. 
Vicces, de ugyanakkor nagyon józan és realista könyv, amit én mint öt éve lakásfelújító maximálisan át tudok érezni. Nyelvileg is van benne truváj, mivelhogy a munkások egyik fele francia ugyan, de nem a hochfranzösisch-t beszéli, a másik meg bevándorló, és gyönyörű orosz akcentussal "beszél" "franciául", amit Dubois remekül tud írásban átadni.
Sokat nevettem és sokat bólogattam közben. 10/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése